maandag 28 december 2009

Ding 14 en nummer 8

Instant Messaging is mij wel bekend: wanneer ik mijn pubers meld dat het eten op tafel staat duurt het soms een kwartier voordat ze ook echt aan tafel zitten want het online gamen heeft ook regels, je medespelers laat je niet zomaar alleen. Wat kunnen pubers trouwens een hoop herrie maken met dat chatten, zeker met de baard in de keel, de tv ook aan en knalgoeie muziek erbij. Meiden hoor je meer lachen tijdens het msn-en. Een enkele keer mag ik meekijken en ik ben verzekerd van alle mogelijke uitleg wanneer ik zou willen beginnen.
Ik weet dat ik de chatversie van al@din kan gebruiken, kan skypen, een chatvenstertje op mijn blog kan zetten etc. etc. Dat venstertje zal eenzaam leeg blijven want zo vaak zit ik niet achter mijn pc (melding offline) en voor mijn functie bij de ZB heb ik het nog niet nodig.
Het kan voor de OBD in de toekomst wel handig zijn maar dan moet er altijd iemand bereikbaar zijn en in de praktijk zwerven we continue door het hele gebouw. Wel zie ik mogelijkheden voor "conferencing", dit gebeurt ook incidenteel , het bespaart veel reistijd.
Volgens mij kun je ook in gedachten chatten hoor! Ik las net op teletekst dat de Zeeuwse Bibliotheek een 7,5 als rapportcijfer heeft gekregen, we hebben de 8ste plaats gehaald in de verkiezing van beste bibliotheek van Nederland in 2009. Veel complimenten maar de uitstraling van het gebouw was niet zo super... en dan denk/chat ik: Jan van Damme heeft toch gelijk gekregen, hij constateerde onlangs in de PZC dat sommige mensen het gebouw wel mooi vinden. En dan denk/chat ik: waar vind ik die mooie kleurenfoto's van de ZB? En dan denk/chat ik: dank je wel Zullie voor je fantastische foto's die ik even van Flicr pluk om de uitstraling van de ZB vandaag wat meer kleur te geven. Some rights reserved?
ZEBI-blauw by zullie.
ZEBI-groen by zullie.
Met dank aan Zullie!




1 opmerking:

  1. Ik klets maar een eind weg hoor! Wanneer ik zou chatten zouden mijn berichtjes er zo uit kunnen zien, denk ik. Naast de mogelijkheden van sociale netwerken waardeer ik sociale contacten ook, ik heb Zullie persoonlijk bedankt! En gelukkig heb ik de foto's nu op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen