maandag 19 oktober 2009

Ding 4 en 5

Deze week ben ik op zoek gegaan naar allerlei websites die voorzien zijn van RSS en vervolgens heb ik bij Netvibes een account aangemaakt. Het was wel leuk om de instellingen te verkennen en wat met de sjablonen te spelen om uiteindelijk dan gewoon het groene gras te kiezen.
Van allerlei websites feeds toegevoegd en zo kon ik alle DSB-perikelen op de voet volgen en in het kielzog van Darwin lezen over het taggen van schildpadden en odes aan het plankton. Toevallig komen er nu bij de Onderwijsbibliotheekdienst aanvragen binnen voor dit onderwerp en op deze manier gaat mijn eigen evolutie dan ook weer verder. Op het gebied van jeugdliteratuur enkele belangrijke feeds toegevoegd, er wordt namelijk pittig gediscussieerd over de definitie en positie van het betere jeugdboek. RSS werkt pas goed als je het opneemt in je dagelijkse routine en mijn ervaring tot nu toe is dat het redelijk verslavend kan zijn. Ik ga me echter beperken tot mijn vakgebied, enkele nieuwssites, enkele biebsites en wat blogs.
Ik weet hoe een egofeed gemaakt kan worden maar voor mij hoeft dat nog niet.

1 opmerking:

  1. Beperken kan geen kwaad, want het rss-feeds volgen kan heel verslavend werken.

    BeantwoordenVerwijderen