woensdag 28 oktober 2009

Ding 6


Inmiddels bij Flickr een account aangemaakt, dat was op zich niet zo moeilijk. Vervolgens de camera gepakt en in mijn tuin wat foto's gemaakt, zomaar een beetje herfstdingetjes. Ik heb in 2007 een cursus digitale fotografie gevolgd maar daarna toch weinig gefotografeerd, behalve op vakanties. Voor mij dus prima om dit weer op te pakken. Er staat inmiddels een photostream op Flickr maar het lukt niet om hiervan via Flickr een slide-show of foto in dit blog te krijgen, het lukt wel om een URL te plaatsen maar dan moet mijn lezer daar eerst op klikken om de foto te kunnen zien. Omdat ik thuis met Picasa werkt heb ik het via dit programma geprobeerd en dit gaat gelukkig wel.


Behalve fotograferen en Flickr verkennen brengt 23dingen andere ingewikkelde dingen, je wordt voortdurend aan het denken gezet. Ik lees de blogs van collega's en Edwin was als provinciaal toch ook wel sad om bepaalde filmpjes. In de NRC stond zaterdag een aardig artikel van P.H. Thomése over hetzelfde thema en hoe de hedendaagse multimediale burger, aan alle kanten ingeplugd, de wereld op de voet volgt. Het was geen vrolijk artikel, het ging over politiek en filosofie en dat vind ik wel leuk. Ik citeer: Als er sprake is van een crisis, is er wel een communicatiecrisis. Er zijn te veel sprekers, te veel schrijvers, te veel bellers, sms'ers, chatters, twitteraars, ..., en allemaal willen ze laten weten - wat eigenlijk? Dat ze bestaan om te beginnen. "Hallo, met mij even.' En dan komt het. Te veel mensen laten ongevraagd weten wat ze denken en wat ze doen, wat ze willen en zullen, wat ze wouden en wat ze zouden ..., iedereen wil het laten zien, iedereen gooit het eruit. Maar waar zijn de lezers, de kijkers, de luisteraars? Wie moet dat allemaal aanhoren, aanschouwen, ondergaan. Kijk, hier gaat het bij deze cursus ook wel een beetje om, wat zet je op je blog, lees je alle RSS-feeds etc. Zelf heb ik niet zo veel te melden en ben ik al blij dat mijn foto'tje van intranet op mijn blog staat, maar mijn volgers kunnen dit weer niet zien (wordt aangewerkt). Dus toch: it is to be or not to be en ik ben er wel maar eigenlijk ben ik er nog helemaal niet. En ook nog niet in beeld.

2 opmerkingen:

  1. Mooi stuk, mooie foto's en we kijken snel naar je probleem met de foto's. Spreken van de week even wat af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wist ik niet, van die cursus digitale fotografie, mooi dat je die nu kunt combineren.

    BeantwoordenVerwijderen