maandag 4 januari 2010

Ding 15: Podcast en potgooi

Podcasting is entertainment, informatie, nieuws en educatie waar en wanneer je maar wilt. Podcasts zijn net zo verslavend als Twitter en de verleiding om via RSS allerlei programma's (gemiste kansen) binnen te halen naar mijn Netvibes is groot. Voor deze opdracht vele mogelijkheden bij Radiocast, Gespod, Dok Delft en Waterweg bekeken en dan volgt de vraag: wat wil ik gaan volgen? Natuurlijk de Smooth Jazz All Sax Show, Jiskefet, Pauw & Witteman in vijf minuten, DWDD, YouTube Most-Viewed of YouTube - tag: funny? VPRO in Europa, VPRO Argos of OVT, The Harry Potter Podcast, the Movies You Should See? Interessante programma's over literatuur bv. Niet lezen, maar luisteren. Boeken op de radio. En toen dacht ik ineens: gooi al die gemiste info maar in mijn pet!
Ik niet lezen, vergeet het maar! Luister es even: dit weekend gewoon even gereset: met boek, fleecedeken, rooibosthee, rozijnen en Raffaello's op de bank. Heerlijk, alle knoppen uitgezet!
Eindelijk Publieke werken van Thomas Rosenboom gelezen en zijn Zoete Mond zal volgen. Ja, dit lezen is eigenlijk ook wel weer voor een andere cursus (deze auteur wordt 22 januari de wintergast bij de Literatuurfabriek in de Drukkery) en zo blijf je dus altijd nuttig bezig naast je potje thee. Kom je ook te weten waarom Het Victoria Hotel in Amsterdam een wonderbaarlijke gevel heeft: de pui is namelijk om twee zeventiende-eeuwse huisjes gebouwd omdat... Tip: koop of leen en lees of haal via podcasting een uitleg binnen.
Last but not least: ik heb van Jan Mulder & Co begrepen dat er nogal wat fans naar Zuid-Afrika gaan dit jaar, deze kunnen zich nu alvast voorbereiden, heb ik deze les geleerd, door podcasts te gaan volgen van Potgooi.nl. Men kan ook de site deursoeke, het argief of de potgooifeed volge en deelneme aan kletskamers en geraaskas. Het jy vrae, vra gerus! En dan volgen wij straks alles weer met podcasts of vodcasts van het Nieuwsoverzicht, de wereld draait door, handig toch!



The Victoria by jerusalembelle.
zoek de huisjes!

1 opmerking:

  1. Filmpjes van activiteiten en/of collecties en korte intervieuws zouden kunnen, bij de OBD is het nog geen agendapunt. Komt vanzelf wel in beeld.

    BeantwoordenVerwijderen